traveljunky.reismee.nl

Antarctica.

Bij deze een korte update van de meest mooie excursie die ik ooit gedaan heb,simpelweg omdat hier geen woorden voor te vinden zijn, en ik nog steeds niet kan geloven waar ik de afgelopen 10 dagen geweest ben!!!!

Op 11 Feb. was het dan EINDELIJK zover voor het vetrek naar de zuidpool. Na 'Embarcation' en een safety-breefing aan boord van de 'Clipper adventure' koers gezet via het 'Beagle-channel' naar de 'Drake passage'. Dit is de zee van800km dieZuid Amerika van Antarctica schijdt. Na een rustige overtocht kwam na 2 dagen de pennensula van Antarctica in zicht. De volgende 5 dagen hebben we gemiddeld 2-3 landingen per dag gemaakt zowel op de vele eilandjes als op het vaste land, en verschillende 'Zodiac-cruises' gedaan. De Zodiacs zijn kleine bootjes van 10 personen die je vanuit het schip naar de eilandjes/vaste land brengen,omdat het schip niet zover naar de kust kan vanwege de diepgang ervan.

De 'Clipper adventurer' is een schip met een capaciteit van 122 passagiers (wij waren met 112) en had 67!!! personeelsleden aan boord die je dag en nacht in de watten leggen!!! Dit is een ZEEEER professioneel team van expeditie-leiders,koks,barpersoneel en ga zo maar door.

We hadden 10 'Zodiac-drivers' die echt ALLES lijken te weten over Antarctica en haar wildlife,en die na de 'Landingen' (die gemiddeld 1,5 u duren) lezingen gaven overvan alles en nog wat,wat met de zuidpool te maken heeft. (ERG interessant)!!.

De koks en het barpersoneel waren altijd super vrolijk en severen de lekkerste maaltijden,vers fruit en coctails. 's Ochtens was er een gigantisch compleet ontbijt in buffetvorm. De zeer uitgebreidde lunch bestond uit producten uit zowel Europa en Azie en het diner was 'A-la-carte' met keuze uit verschillende soepen,hoofd- en na-gerechten. Tussen al dit lekkers werden er de hele dag door snacks,koffie,thee en sinaasappelsap geserveerd.

De kamers waren ontzettend net ingericht en werden een paar keer per dag!!! schoongemaakt en opgeruimd. Ik had een 3-pers cabin maar had (alweer) het geluk dat ik hem voor mezelf had dus al mijn spullen lagen bezaait door de hele kamer. Het leek wel of ze voor de schoonmaak een foto van de kamer maken, en na de schoonmaak al je spullen op PRECIES dezelfde plek terug leggen!! Ik kon alleen zien dat ze waren geweest aan de schone handdoeken,het bed wat was opgemaakt en de verduistering voor het raampje weer open of dicht was.

Met andere woorden;; Een Heeeeele dikke 10 voor alle personeelsleden die deze reis tot een absoluut onvergetelijke ervaring hebben gemaakt!!!!!

Nu kan ik jullie nog wel meer gaan vertellen maaaarrrrr;;;;

Just look at the photo's and you will understand what I mean!!!!

Reacties

Reacties

Dorien

Gaaaaaaaaf!!!!!!
Wow, tja erg mooie foto's en het verhaal klinkt ook erg goed.
Hoor en zie al dat jij de carnaval niet hebt gemist.... Veel plezier nog, al kan ik me bijna niet voorstellen dat het nog beter kan worden.

ramon

Hey kerel dit is gaaf!! hier doe je het voor...
Volgende x ga ik mee ben jaloers!
ga nu maar ff ergens paar dagen op ene stoel zitten en na genieten!!!
Gr have fun

nicole

Wij zijn jaloers!!!!
Super gaaf joh, heb je het er niet koud gehad, met al dat ijs???

Have fun...greetz nicole

Sara!

Prachtige fotos!.. Nogmaals .. Wat n mooie ervaring moet dit geweest zijn!!

Pia&will

Wat een mooi vervolg op je vorige verhaal en foto s, en dan te bedenken dat onze grootste zoetwater voorraad in die grote ijsklonten zit. Trouwens op foto 5 staat meer aan drinken als je in je verhaaltje opnoemde...ander drinken bedoel ik dan!!!

Wilco, Debbie en Lars

Hey super verhaal en foto`s !! Je hebt weer veel gezien en beleeft. Meer als wij met zijn alle bij elkaar denk ik de laatste 11 dagen. Onze Lars vind de pinguins erg grappig. Hij weet alleen ook niet zeker welke hihi. ( die gele of die zwart- witte ??? Foto 17 )

Have fun !!
We wachten op vervolg.

Groetjes Wilco, Debbie en Lars

ons Moeke .

Het zijn weer prachtige foto's ; en een verhaal met vanalles wat van Antarctica !!!!!
Hoeveel graden onder o was het daar ?????
Nou jungske pak maar een borreltje om goed warm te blijven ...
Nog veel reisplezier ;en we horen het wel weer .

De groetjes .

harold zelf.

Hey moeke.. Het is zomer in antartica dus de kou viel wel mee.
(0-5 graden). Alleen de gevoelstemp. Was -10 door de wind.
We kregen allemaal een dikke jas die (als het goed is) al in nl is. Haha.

Harrie en Tiny

Hoi Harold,

Ik heb de foto's van de Zuidpool met verbazing zitten te bekijken. Het gaat je goed af zo als wereldreiziger. In je natje en droogje wordt ook goed voorzien. Maar na deze geweldige tocht is er dan nog iets dat mooier is ? Het gaat je goed.
Groetjes van harrie en Tiny

harold zelf

@harrie tiny.
Het zal idd moeilijk worden om nog mooiere foto's te maken maar ....ik ga mijn best doen.!! Haha.

Peetoom & tante

Hey Harold, het gaat je goed zoals ik lees. Weer een indrukwekkend verhaal. Het einde komt al weer in zicht. Als je thuis bent, komen we gauw een keertje aan om je weer te zien en je verhalen aan te horen.

Groetjes Harrie & Tiny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!