traveljunky.reismee.nl

Laatste update van mijn reis door Zuid Amerika tot nu toe.

Vanuit ushuaia ben ik direct doorgegaan naar Puerto madryn. Dit is een bureis van 30 uur met als tussenstop van 3 uur in rio Gallegos. In Puerto Madryn zelf is weinig te doen maar dit is een perfecte stop om een auto te huren en naar het natuurreservaat 'Valdez' te gaan, wat ik dus ook gedaan heb samen met een Brit,een Amerikaan en een Nederlanderuit Jahoor,,,,Veghel!!!.

Na 2 dagen hadden we het eiland wel weer gezien en zijn terug gegaan naar Puerto madryn en ik heb diezelfde avond nog een bus naar Buenos aires genomen. Hier was ik van plan om max. 2 dagen teblijven maar omdat ze in het metrostation mijn 'daypack' gestolenhadden (incl paspoort) was ik genoodzaakt langer te blijven. Dit gebeurde op een zaterdag morgen om 08.00u,en ik was al de 4e die dag op dat station volgens de agenten!!! Wat ook volkomen logisch bleek omdat de politie hier totaal niets doet om dit tegen te gaan!!!!

Ik heb in totaal 6 uur opin het 'ploitiebureau / koffiekamer' gezeten en heb er niet 1(van de 8 agenten) op patrouille zien gaan!!!

De Ned. ambassade was op zondag en maandag gesloten,maar op dinsdagmorgen om 09.00 u melding van de diefstal gedaan,en 's middags om 13.00u diezelfde dag kreeg ik al een telefoontje dat er een noodpaspoort klaar lag!!! Dat zijn berichten!!! haha.

Dus toen metteen een busticket geboekt naar Asuncion,Paraguay. Dezestad viel een beetje tegen,maar ik zat wel in een heel leuk hostel dat door eenZweed gerundwordt. Vanuit Asuncion ben ik naar Foz do Iguazu in Brazilie gegaan (6u bussen). Deze regio staat bekend omde'Iguazu-falls' die half in Brazilie en half in Argentinie liggen. Deze 275 waervallen!!! met een gemiddelde hoogte van 80 meter zijn zijn zeer indrukwekkend om te bezoeken!!

Vanuit Foz do Iguazu heb ik weer een overnight bus genomen naar Curitiba. Vanuit hier kan je een treinrit naar de kust maken,die bekendstaat als 1 van de mooiste van Brazilie,maar voor mij viel dit zwaar tegen. De hele reis duurt in totaal 3,5 uur met (zoals gezegt) veeeele uitzichten op de bergen en valeien. De waarheid is echter dat je 10-15 min uitzicht hebt en de rest van de reis ga je door struikgewas waar het uitzicht 0 is!!

Vanuit curitiba ben ik naar Ihla de Santa Catarina (Bij Florianopolis) gegaan. Dit is een eiland wat bekend staat om zijn stranden. De planning was om 2-3 nachten te blijven,maar het eiland/hostel beviel zo goed, dat het 10!! nachten zijn geworden. (over planninggesproken!!) haha. Vanuit Florianopolis de overnight bus (16u) naarPunta del Este in Uruguay,daar een paar dagen gebleven en toen naar Punta del diablo gegaan. Dit is een leuk klein dorpje dat geen verharde wegen kent,en heeft het grootste verschil quabevolking in Uruguay tussen zomer en winter. 's winters wonen er 700 mensen en 's zomers neemt dit explosief toe met touristen tot ongeveer 35000!!! Gelukkig is het deze tijd van het jaar het zgn tussen-seizoen,dus met nog volop bedrijvigheid,maar de grootste drukte is weg.

Daarnaa 2 dagen in de hoofdstad Montevideo geweest en daarnaa doorgereisd voor mijn laatste stop in Uruguay,Colonia del Sacramento. Dit dorpje staat op de lijst van wereld-erfgoed en is bekend om zijn smalle 'Coppelstone' straatjes wat erg gezellig aandoet.

Vanuit hier gaat Dinsdag de ferry weer terug naar Buenos Aires en dan op 04 April weer Back home &·%'(%/!=&$!!.

Hasta la Vista,,,, Harold zelf.

Reacties

Reacties

Will & Pia

ha die Harold,
nou, weer veel beleefd, zo te lezen. Vanuit een zonnig (ja, ja) Schijndel veel groeten en een goede terugreis. we zien elkaar op Lars' feestje. Tot volgende week. Will & Pia

Dorien

Hey,
Een laatste berichtje via je site!
Een hele goede terugreis en tot snel in Veghel.

Groetjes Wilco en Dorien

Nicole

Nog een paar daagjes genieten en dan op de terugweg naar huis!!
We zien je snel,

groetjes nicole & bart en ***

Harrie

Harold,

Bedankt voor de verjaardagwens.
We komen snel naar Veghel als je weer thuis bent om bij te praten.

groetjes harrie en Tiny

Debbie Wilco en Lars,

Hey jongen. Geweldig verhaal weer op de site. Als je zo terugkijkt op de afgelopen 6 maanden heb je weer geweldig veel meegemaakt. Ik hoop dat er nog een paar foto`s volgen, anders zien we die thuis wel. Veel plezier nog en een goede terugreis gewenst van ons allen.

Groetjes Debbie Wilco en Lars.

Harold zelf.

@ Wilco Debbie en Lars; helaas deze x geen foto"s.
Fotoplaatsen zijn vol! Zit er al dik overheen, foto"s volgen vlgd weekend wel. Grtz.

Harold zelf.

Ps,, en geef die kleine niet teveel pocon!!!

moeder.

Hoi Harold ; zo te lezen heb je dit weer geweldig meegemaakt ;en geniet er de laatste dagen nog maar van; die grote vogel staat zo weer klaar voor de terugreis.

Harold een goede terugvlucht ;en dan zien we je zo!!!!

Groetjes Vader en Moeder.

tanteke

Ja jongen het is wir mooi geweest, ge komt mar wir is naor huis!
Bien viaje!!
Tot snel een keer...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!