traveljunky.reismee.nl

Laatste update vanuit Peru.

Vanuit Lima was Huacachina de volgende bestemming. Dit piepkleine dorpje van 200 inwoners ligt als een oase midden tussen de zandduinen. Dit is een perfecte plaats om te 'sandboarden' wat ik dus ook geprobeerd heb en als je het eenmaal onder de knie hebt TERING hard gaat!!!. (net als snowbaorden maar dan op het zand). Vanuit Huacachina naar Nazca om de 'Nazca-lines' te zien. Dit kan met een vliegtuigje maar jammer genoeg was het te mistig,dus diezelfde avond de bus naar Cuzco genomen (een rit van 14 uur). Cuzco is een leuke stad van 350.000 inwoners en ligt op een hoogte van 3400 meter. De lucht is hier erg eil dus je bent snel moe met als die steile straatjes. Wat wel erg geholpen heeft is het drinken van coca-thee en op het kouwen van coca-blaadjes die je overal kan kopen. (niet lekker maar wel doeltreffend). Het vertraagd namelijk je hardslag zodat je minder zuurstof nodig hebt. Op 3 uurtje met de bus en 1,5 uur met de trein ligt de verloren stad van de Inca's: Macchu Pichu. Je kan hier komen via de Inca-trail maar jemoet die een paar maanden van te voren boeken en het is 4 dagen lopen!! dus ik heb voor deeasy-way gekozen, nl met de trein vanuit Ollantaytambo naar Aguas Calientes (1,5u) . Het is tenslotte vakantie!! haha. Vanuit daar dan wel de volgende morgen om 04.00u gaan lopen naar Macchu Pichu om vervolgens om 07.00u te beginnen aan deklim naar Waynu Pichu. (toch wel een beetje sportief dus), haha. Op deze berg (300m hoger) heb je een grandioos uitzicht op Macchu Pichu toenna een uurtje wachten de bewolking eenmaal verdewenen was. Vervolgens het pad aan de andere kant van de berg naar beneden genomen, en 2,5u leter waren we weer in Macchu Pichu en daar nog een par uur rond gewandeld.

Op 05Nov. de nachtbus naar Arequipa genomen (9uur vanuit Cuzco) en vervolgens op 06 Nov begonnen aan een 3 daagse trekking door de 'Colca Canyon'. We werden 's ochtens om 03.00u!! opgehaald om vervolgens om 09.00u in het dorpje Cabanaconde te beginnen aan de hike naar de bodem van de canyon. (met 2 km de diepste Canyon ter wereld). Rond 16.00u waren we uiteindelijk in een 'dorpje' voor de 1e nacht. De volgende morgen om 08.00u weer vertrokken voor een redelijk vlakke tocht van 5 uur naar de oase van Sangalle. Hierhadden we een 'hostel' met een zwembad gevoed met natuurlijk bronwater van 23 graden!!. (heerlijk na 2 dagen lopen door een snikhete canyon) haha. Na een goede nachtrust ,de volgende morgenalweer voor zonsopkomst om 04.00u vertrokken terug naar Cabanaconde. Deze klim duurde 3 uur en na een heerlijk ontbijt weerin de bus naar Arequipa.

Op 11 Nov de bus weer in naar Puno bij Lake Titikaka. (6 uurtjes vanuit Arequipa). Dit is het grootste en hoogst gelegen meer ter wereld en wel op 3800m en met een lengte van 175km. Vanmiddag ben ik terug gekomen van een 2-daagse tour over het meer. Als 1e stop waren de drijvende eilanden van Uros (plm 25). Deze eilanden zijn gemaakt vanriet en drijven op het water. Er wonen zo'n 5-6 gezinnen pr eiland. Daarnaa naar Isla Armantani gevaren met een wel heeeeeeel langzame boot! (2,5u). Er zijn 2 soorten boten die deze tocht maken: de langzame boot en de nog langzamere boot. Wij hadden de langzaamste boot van de langzame boten dusnu heb je enig idee van de 'snelheid'. ! haha. Op Armantani hebben we overnacht bijde lokale bevolking wat een hele leuke ervaring was. Vanmorgen weer om 07.30u vertrokken naar Isla Taquile. Daar hebben we een paar uur over het eiland gewandeld en om 13.00u weer de 'roeiboot' naar Puno genomen.Hier blijf ik vannacht en morgen heb ik de bus naar Copacabana-Bolivia.

Hasta la Vista!!!.

bart

Heerlijk genieten ..
Klink lekker bekend, nu op na Bolivia..

enjoy!

nicole

De foto's komen mij bekend voor hahaha
lekker genieten daar van het mooie peru!!!

jammer dat je de nazca lines niet kon zien, dan moet je toch nog een keer terug ;-) altijd een goede reden toch.

have fun, en tot het volgende verhaal!!

ramon

He harold lijkt af en toe net op werken met die tijden da gij opstaat. wel weer skon verhaaltje. weer hoop bijzonderen dingen gezien en mee gemaakt.
have fun maat.
Gr vanuit hostel volvo op +- 2.5m

peettante

Hoi Harold,

Weer een skon verhaal, zo maak je toch wel van alles mee. Maar je moet wel vroeg uit de veren. En hoeveel schoenen heb je al versleten van al dat lopen?
Ik wens je nog heel veel reisplezier samen met de anderen.
ps het waren weer geweldige foto's.

Tot de volgende keer

Groetjes XXXXXX

Sandra

Dag neefje,

Wat een prachtige verhalen en foto's.
Erg leuk om te lezen en te bekijken.
Nog een hele fijne tijd daar in het verre Zuid-Amerika!

Groetjes, je nichtje Sandra